Sonraki İçerik
Editor Temmuz 4, 2020 0
Editor Haziran 18, 2020 0
Editor Temmuz 1, 2020 0
Editor Temmuz 4, 2020 0
Editor Haziran 15, 2020 0
Editor Mart 31, 2024 0
Editor Mart 31, 2024 0
Editor Mart 31, 2024 0
Editor Mart 26, 2024 0
Editor Mart 26, 2021 0
Üretici ve ihracatçıya zarar vermemesi için iki bakanlıktan formül bekliyoruz”
Editor Ocak 5, 2021 0
KURULLARI BİREBİR TAKİP EDECEĞİM”
Editor Aralık 22, 2021 0
Vanish Multipower ile sadece kıyafetleri değil suyumuzu ve doğayı da koruyoruz
Editor Şubat 7, 2020 0
9 Şubat, Dünya Sigarayı Bırakma Günü 9 Şubat, Dünya Sigarayı Bırakma Günü Sigara...
Editor Mart 20, 2020 0
Türkiye’nin 61 ilinde bulunan öğrencileriyle uzaktan eğitime başlıyor.
Editor Mart 23, 2020 0
Süzer Plaza’nın havası ve suyu güvence altında
Editor Ağustos 25, 2021 0
HERKES ÜLKEYİ TERK ETMEK İSTİYOR
Editor Nisan 17, 2020 0
. Acilen Dornaz alfa hastaların tedavisinde klinik testlere alınmalı.
Editor Temmuz 9, 2021 0
İç mekanlarda tasarruflu hava kalitesi ölçümleme
Pera Müzesii'nin Osman Hamdi Bey'e ayrılan özel bölümünde, Suna ve İnan Kıraç Vakfı Oryantalist Resim Koleksiyonu’nda yer alan yapıtları, tutkunu olduğu resim sanatıyla ilişkisinin farklı yönlerini sergileyen örnekler sunuyor. Dünyaca bilinen, Osmanlı'ya eleştiri getiren o çok ünlü tablosu "Kaplumbağa Terbiyecisi" de bu koleksiyon içinde yer alıyor.
Kaplumbağa terbiyecisi tablosu renkleriyle, sembolleriyle, mistik havasıyla, adıyla, değeriyle, temsil ettikleriyle, sanatçısıyla, hikâyesiyle görkemli ve gizemli bir tablo olarak Türk sanat tarihinin en özel eserlerinden biri olma sıfatını hak ediyor. Hatta ünü yaratıcısının önüne öyle bir geçiyor ki, eseri Osman Hamdi Bey’in tablosu olarak değil de Osman Hamdi Bey’i bu resmin sanatçısı olarak anıyoruz.
“Kaplumbağa Terbiyecisi” simgesel yapan muhakkak içinde sakladığı anlatımlarda gizli. Kaplumbağanın yavaş, ağır, hantal ve eğitmesi zor bir hayvan olması, Osmanlıdaki batılılaşmaya ayak sürüyen kesimleri odağına alıyor. Pencere ise, aydınlık, ışık dolu modernleşme yolunda ulaşılacak noktayı işaret ediyor.
Osman Hamdi Bey resimlerinde tarihi yapıları kullanmayı çok seven biri olarak firuze ve mavi renkli çinilerle kaplı, penceresinin üstünde Arapça bir kelâm olan Bursa Yeşil Camii'deki hünkâr mahfilinde sahnelemiş eserini. Osman Hamdi Bey’in tablosuna taşıdığı pencerenin üzerindeki nadide ifade ise benim çok hoşuma gidiyor:
“Kalplerin şifası sevgiliyle buluşmaktır.”