İBLİSLİK HÂLİ VARLIĞIN SÛRETİNDE KALMAKTIR

Allah ile arana perde, senin kendindir.

İBLİSLİK HÂLİ VARLIĞIN SÛRETİNDE KALMAKTIR

Allah ile arana perde, senin kendindir.

Allah ile arana perde, varlığın sûret boyutunda kalmandır.

Allah ile arana perde, gördüğün varlığın aslını görememendir.

Bil ki iblis, senin bir hâlindir.
Bil ki iblis, sensin.

İblis âdeme secde etmedi.
"Onu topraktan yarattın" dedi.

Bu kişinin iblislik hâline uyarı idi.

Her kim, varlığın sûret boyutunu görür, sîret boyutunu göremezse, işte o kişi iblislik durumuna düşer.

İblis diye ayrı bir varlık yoktur.

İblis, varlığın beşer boyutunda yâni toprak boyutunda yâni varlığın sûret boyutunda kalmaktır.

İblis, varlığın dış elbisesinde, yâni libas boyutunda kalmaktır, yâni toprak boyutunda kalmaktır.

İblis, libas, elbise, dış elbise, sûret, varlığın toprak ciheti aynı anlamlara gelir.

İblis; dış elbisede, sûrette, toprak boyutunda kalan demektir.

"Melekler secde etti, iblis etmedi" ayetinin bize verdiği mesaj; her kim varlığın dış yüzünü gördü, iç yüzünü göremedi, işte o iblis durumuna düştü, yâni varlığın toprak boyutunda kaldı, aslını göremedi, anlamındadır.

Bakara Sûresi 34: "Ve iz kulnâ lil melâiketiscudû li âdeme fe secedû illâ iblîs ebâ vestekbere ve kâne minel kâfirîn"

Meâli: "Âdem’e; tüm varlıktaki gücü anla, tüm varlığınla bir teslimiyet içinde ol, diye bildirdik. Böylece o tüm varlığıyla teslim oldu. Ancak, varlığın dış yüzünde kalıp iç yüzünü göremeyen, tüm varlıktaki gücü anlayamayan ise, teslim olmaktan kaçınır ve bir kibirlilik içinde kalır ve hakikatleri görmemezlikten gelenlerden olur."

İblis Allah'a:"senin dosdoğru yolun üzere duracağım; ayetinden gelen mesaj ise, Allah ile aramıza perde varlığın sûret boyutunda, yâni toprak boyutunda kalmaktır.

Onun için iblis: "onu topraktan yarattın" dedi.

Bu gördüğümüz varlık, sûret boyutuyla bir perdedir.
Perdenin ardı Allah boyutudur.

Her kim; sûret gördü, sîret göremedi o iblis oldu..

Her kim; toprak gördü, aslını göremedi o iblis oldu.

Her kim; kendini gördü, kendinde Hakk'ı göremedi, o iblis oldu.

Her kim; karşısındaki kişiyi gördü, onda Hakk'ı göremedi, o iblis oldu.

Her kim, tende kaldı câna eremedi, o iblis oldu.

Her kim, güzel şirkin diye gördü, o iblis oldu.

Her kim, kadın erkek diye baktı, insan olarak bakamadı, o iblis oldu.

Her kim; eşyayı gördü eşyada esmayı göremedi, o iblis oldu.

Eğer biz, sûretleri görür sûretleri tutan sîreti göremezsek, yani toprağı görür, toprağın ardında olanı göremezsek, yani teni görüp cânı göremezsek, iblislik hâli bizde açığa çıkar.

İşte iblis; varlığın dış elbisesinde kalan, yâni varlığın toprak boyutunda kalan demektir.

Bizden istenen sûretleri tutan gücü anlamak ve secde sırrına ermektir.

İblislik durumuna düşen kişide, bir hamilelik başlar ve o kendi şeytanını doğurur.

Şeytanın babası, iblistir.

İblislik halinden sonra şeytanlık hâli doğar.
.......
Beşer, yâni toprak boyutunda kalan kişi hayvan boyutuna düşer.

Hayvan boyutuna düşen kişi de cin boyutuna düşer.

Cin boyutuna düşen kişi iblis boyutuna düşer.

İblis boyutuna düşen kişi de şeytan boyutuna düşer..

Kedi, köpek, eşek gibi varlıklara hayvan denmez.
Onlar da bizim gibi beşeri varlıklardır.

Kur'ân" onlarda sizin gibi birer topluluktur" der.

En'âm Sûresi 38- "Yeryüzünde hiçbir varlık olmasın ki ve gökyüzünde kanatları ile uçan bir kuş yoktur ki, sizin gibi bir topluluk olmasın"...

Hayvan, kendinde Hayy olan Hakk şuurundan uzak olmaktır.

Kendinde Hayy olanı göremeyen hayvan boyutuna düşer.
Hayvan kişinin düştüğü bir durumdur.

İşte;
Beşer toprak boyutudur.

Hayvan, hayy boyutunun şuurundan kopmaktır.

Cin, kendi aslına yabancı olmaktır.

İblis, toprak görmek aslını görememektir.

Şeytan, varlığın eşya boyutunda kalıp, ondan çıkar elde etmek, varlığa zulüm etmektir.

Şeytan hep kendi çıkarı içinde, kendi egosu içinde olandır.
Şeytan, her hareketi kötülük içinde olandır.

İşte kişide önce iblislik hâli oluşur ve daha sonra şeytanlık hâli oluşur.

İşte iblislik;
Varlığın toprak boyutunda kalmaktır.
Eşya boyutunu görüp, eşyada esma boyutunu görememektir.
Teni görüp, cânı görememektir.
Kendini görüp, kendindeki Hakk'ı görememektir.

Ayrıda iblis arama.
Bil ki iblis senin düştüğün bir durumdur.
Bil ki iblis sensin.